Langkah-langkah menggunakan untuk Requester
HomeLangkah-langkah menggunakan untuk Requester

Langkah-langkah menggunakan untuk Requester

Langkah 1: Daftar / Log masuk

 Anda perlu Daftar atau Log masuk sebagai pengguna dan mengesahkan nombor telephone sebelum klik pada “Post Request”  

Telephone nomber ia 012-3456789,sila masukkan 123456789.

 

 

Langkah 2: Hantar permintaan (Post Request)

Klik “Post Request” bar diatas dan mulakan request anda. Isikan maklumat wajib dan butiran untuk memudahkan Traveller mengenai permintaan anda.

 

 

Langkah 3: Menunggu Traveller Tawaran

Selepas paper pesanan. Statusnya akan memaparkan  "Awaiting Offer", tunggu traveller tawar

Langkah 4: Apabila Traveller Tawar

Apabila traveller tawar memenuhi anda request, anda akan dapat pemberitahuan dari inbox, email dari Grabean.

Tekan "View offer" to semak. Kalau harga dengan kembali tarik bersetuju teruskan bayaran. Ataupun, penurunan traveller tawar, dan tunggu traveller lain tawar.

 

Langkah 5: Menunggu Pembelian

Setelah traveller bersetuju untuk memenuhi permintaan anda, anda akan melihat skrin ini untuk item anda. Statusnya akan memaparkan PENDING PURCHASE, menunggu traveller untuk membeli barangan anda. Anda boleh memulakan perbualan dengan Traveller jika anda mempunyai ciri yang terperinci mengenai item anda.

 

 

Langkah 6: menunggu penghantaran / menunggu turunkan 

Pilihan 1:Kurier hantar

Apabila Traveller telah mengesahkan pembelian dan menghantar item anda untuk penghantaran, status akan berubah kepada Pending Delivery.

Pilihan 2: pengumpulan diri

Selepas traveller tekan "confirm purchase"(telah membeli), statusnya akan jadi "pending deposit item"

 

 

Langkah 7: Menunggu kumpulkan 

Selepas traveller hantar barangan ke Grabean, statusnya akan dipapaer "Pending collection" Anda akan terima mesej dari inbox atau app mesej untul kumpulkan barang anda di Grabean.

 

Langkah 8Release payment 

Sebaik sahaja anda telah menerima item tersebut dan mengesahkan bahawa ia berada dalam keadaan yang baik, sila klik "Release payment" supaya Traveller akan menerima pembayaran untuk perkhidmatan mereka. Jika ada sebarang kerosakan atau pertikaian, sila hubungi khidmat pelanggan kami dalam masa 7 hari. Selepas 7 hari, Grabean akan melancarkan Bayaran secara automatik kepada Traveller jika tiada pertikaian daripada anda.

 

 Langkah 9

Setelah anda mengesahkan bahawa item tersebut telah diterima dalam keadaan baik dan mengeluarkan pembayaran kepada traveller, sila klik "Rate now" bagi memberi ulasan ke Traveller. Penilaian dan ulasan sangat berguna untuk kedua-dua requester dan traveller untuk memastikan perkhidmatan yang adil dan pantas!

Go top